نرم افزار تله متری و مانیتورینگ صاها

تله متری به فرایند ارتباطی خودکار گفته میشود که مجموعه ای از اندازه گیریها، پارامترها یا داده ها را در موقعیت های دور یا غیرقابل دسترس به طور خودکار جهت پردازش و نظارت به مرکز یا واحد کنترل ارسال میکند.
سیستم مانیتورینگ

تله متری  Telemetry چیست؟

تله متری یا دورسنجی به فرایند ارتباطی خودکار گفته میشود که مجموعه ای از اندازه گیریها، پارامترها یا داده ها را در موقعیت های دور یا غیرقابل دسترس به طور خودکار جهت پردازش و نظارت به مرکز یا واحد کنترل ارسال میکند.

معمولاً در سیستم تله متری  از وسایل ارتباطی بی سیم مانند رادیو، اولتراسوند یا سیستم های مادون قرمز جهت انتقال داده ها استفاده می شود. در راه اندازی سیستم های تله متری به جز وسایل ارتباطی بی سیم از  روشهای انتقال سیمی مثل  تلفن، شبکه کامپیوتری یا کابل نیز می توانند استفاده شوند.  انتقال داده های تله متریک توسط شبکه های GSM و استفاده از سیستم را با هزینه کم و حضور در هر نقطه از پوشش شبکه تلفن همراه امکان پذیر میشود.

بسته به کاربرد، داده های تله متری را می توان با استفاده از رادیو، مادون قرمز، اولتراسوند، GSM، ماهواره یا کابل منتقل کرد (دورسنجی نه تنها در توسعه نرم افزار، بلکه در هواشناسی، اطلاعات، پزشکی و سایر زمینه ها نیز استفاده می شود).

 

تله متری چگونه کار می کند؟

تله متری به عنوان یک سیستم نظارت  از را دور  مجهز به حسگرهایی هست  که قادر به ثبت داده های فیزیکی و الکتریکی می باشد. داده های زمان بندی اضافه شده و یک جریان داده ایجاد می شود. همچنین به یک سیستم برای انتقال این داده ها و یک گیرنده برای دریافت و ذخیره آن نیاز دارد.

داده ها  از طریق شبکه های رادیویی، مادون قرمز، شبکه های سلولیGSM، GPRS، 3G، 4G، Wi-Fi ، LoRa و حتی ماهواره هایی مانند INSAT که توسط سازمان تحقیقات فضایی هند به فضا فرستاده شده است، انتقال داد.

 

ویژگی های سامانه تله متری صاها

سامانه اسکادا و تله متری صاها امکان  کار با تمامی دستگاه های پروتکل مدباس  Modbus کار می کنند را دارد و می تواند با RTU و PLC های مختلف از طریق TCP/IP و هم از روش سریال ارتباط برقرار کند. قابلیت های فراهم شده  در این سیستم  موجب ردیابی راحت ایستگاه های مختلف میشود. در مورد مانیتورینگ نیز، کاربر توانایی طراحی مدل های مانیتورینگ به دلخواه را دارد و ابزارهای مفید متنوعی در هنگام طراحی سیستم در اختیار دارد. از نظر کنترل و نظارت، کاربر می تواند فرم های مانیتورینگ را به دلخواه خود طراحی کند و در هنگام طراحی سیستم، ابزارهای مفید و متنوعی در اختیار دارد.

سیستم تله متری ایران در نظر دارد قابلیت های ویژه‌ای در حوزه آب و فاضلاب مانند لوله‌ها، مخازن، پمپ‌ها، شیرآلات و غیره در نظر گرفته شده است.

سیستم تله متری صاها بصورت کاملاً انعطاف پذیر پیاده سازی شده است، این قابلیت وجود دارد که بتوان شرایطی که در سیستم  وجود دارد را بر اساس تمام پارامترهای مشخص شده برای هر ایستگاه را معین نمود.

 

کاربردهای سیستم تله متری در صنایع:

  • هواشناسی
  • صنایع نفت و گاز
  • هوا و فضا
  • کشاورزی
  • مدیریت آب و فاضلاب 
  • و…

برند صاها سازنده تجهیزات و نرم افزارهای تله متری و سیستم های نظارتی از راه دور قدرتمند در ایران می باشد. تیم فنی صاها در نظر دارد با عرضه نسخه جدید نرم‌افزار تله‌متری با امکانات ویژه شما عزیزان را در جهت پیش برد اهدافتان یاری رساند.

 

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

کاربردهای محصول

سیستم های تله متری در موارد زیادی مانند مدیریت مصرف انرژی و ارتباطات سیار و… کاربرد ویژه ای دارند.

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید