سنسور فشار بدون نمایشگر – معرفی انواع ترنسمیتر فشار

در صنعت جهت کنترل پروسه های صنعتی یکی از عوامل مهم جهت سنجش، فشار خطوط انتقال می باشد. سنسور فشار، تغییر شکل دیافراگم را با فشار اعمالی به آن بر هر دو جهت ، مورد سنجش قرار می دهند.
سنسور فشار بدون نمایشگر

 

فروش انواع سنسور فشار بدون نمایشگر

 

سنسور فشار چیست؟

در صنعت تولید و فرآوری محصولات، مهمترین نکته قابل اهمیت، سنجش فشار است. با انتخاب مناسب سنسور فشار  در ابزارهای صنعتی می توان با استفاده از آن، سنجش میزان فشار وارد بر مایع را انجام داد. راهنمایی  برای انتخاب مناسب سنسور فشار بر اساس نوع کاربرد و شرایط محیطی همواره یکی از اساسی ترین نیازهای صنعتگران و ماشین آلات می باشد.

سنسور فشار ابزاری جهت تبدیل نمودن تغییرات فیزیکی به سیگنال الکتریکی  بوده و بعنوان ابزار مهم  و اساسی در صنایعی مانند نفت و گاز که با انواع مختلفی از مایعات و گازها کار می کنند؛ مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت جهت کنترل پروسه های صنعتی یکی از عوامل مهم جهت سنجش، فشار خطوط انتقال می باشد. سنسور فشار، تغییر شکل دیافراگم را با فشار اعمالی به آن بر هر دو جهت ، مورد سنجش قرار می دهند.

این نوع ترنسمیتر فشار به کمک کانکشن ½  روی خط فرآیندی نصب شده و پس از سنجش فشار توسط سنسور های دیافراگمی، پیزو الکتریک یا خازنی سیگنال مربوطه را توسط خروجی 4-20mA به کنترلر ارسال می نماید. دقت اندازه گیری این سنسور 0/3% می باشد.

 

فشار چیست؟

فشار یک متغیر فیزیکی است که نشان دهنده نیروی عمودی وارد بر واحد سطح است. فشار با نماد P نشان داده می‌شود و واحد آن در سیستم SI پاسکال است. فشار به صورت ریاضی با فرمول P=F/A تعریف می‌شود که در آن F نیرو و A مساحت سطح تماس است.

 

سنسور فشار در صنایع چه کاربردی دارد؟

یکی از اصلی ترین و مهمترین ابزارهای اندازه گیری، سنسور فشار است. این ابزار  کاربردهای گسترده ای در انواع مختلف صنایع دارد. یکی از نکات اساسی در هنگام انتخاب سنسور فشار این است که ترنسمیتر فشار را با توجه به هدف مجموعه انتخاب کرد. از سنسور فشار در صنایع، می توان استفاده های متعددی نمود. بدلیل وجود مدلهای مختلفی از سنسور فشار در انواع صنایع اعم از صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع پزشکی، پتروشیمی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاٌ، برای خرید سنسور فشار ضرورتی برای صرف هزینه زیاد نیست، قابل ذکر است که در برخی کاربردهای حساس و منحصر به فرد، انتخاب نامناسب سنسور، در پروسه صنعتی بسیار آسیب زننده می باشد.

 

سنسور فشار بدون نمایشگر

سنسور فشار بدون نمایشگر ابزاری برای سنجش فشار است که نمایشگری ندارد. معمولاٌ این نوع از سنسور های فشار ارزان قیمت تر از سنسورهای فشار با نمایشگر میباشند و انتخاب مناسبی برای پروسه های بدون نیاز به نمایش فشار در لحظه هستند.

 

کاربرد های سنسور فشار بدون نمایشگر :

  • اندازه گیری جریان
  • کنترل فشار خطوط
  • اندازه گیری ارتفاع
  • در صنایع نفت، گاز در خطوط لوله و چاه ها
  • صنایع آب و فاضلاب خطوط انتقال
  • صنایع شیمیایی و دارویی : استفاده در فرآیند های مختلف تولید

 

انواع سنسور فشار (Pressure Sensor)

  • مکانیکی
  • الکترونیکی
  • مقاومتی
  • خازنی
  • پیزوالکتریک

اما هر کدام از انواع سنسورهای فشار کاربرد های مختلفی دارند و در موقعیت های متفاوتی کاربرد دارند.

 

سنسور فشار بر اساس نوع سیال

ترانسمیتر فشار کاربردهای متفاوتی برای انواع مختلف سیالات( آب و هوا ) دارد.

سنسور فشار آب

سنسور فشار آب اغلب برای اندازه گیری سطح آب در یک مخزن یا میزان تغییر آن سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

سنسور فشار هوا

سنسورهای فشار هوا به نظارت بر فشار سیستم یا ارائه بازخورد به کمپرسور هوا یا سایر منابع هوا کمک می کنند.

 

قیمت و خرید انواع سنسور فشار بدون نمایشگر از برند صاها

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

صحت اندازه گیری :

1%FS

کمیت :

فشار گیج

اتصال مکانیکی :

¼ bsp Male

اتصال الکتریکی:

mpm-plug

واحد اندازه گیری:

Bar

درجه حفاظت IP​:

ip67

خروجی​:

4-20mA آنالوگ

رنج دمای کاری ​:

80 - 25- درجه سانتیگراد

تغذیه :

24VDc
کاربردهای محصول

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید