فلومتر التراسونیک کلمپی ⭐ (Clamp-On Ultrasonic Flowmeter)

فلومتر التراسونیک کلمپی روشی جهت اندازه گیری فلوی لحظه ای سیال های مختلف خالص ، بدون دستکاری و برش لوله و قطع شبکه انتقال می باشد.
رنج اندازه گیری :
20mm-70000mm
خدمات پس از فروش :
دارای 3 سال بیمه عملکرد و 10 سال خدمات پس از فروش
فلومتر التراسونیک کلمپی

 

برند صاها تولید کننده فلومتر التراسونیک کلمپی  

 

فلومتر چیست؟

فلومتر (دبی سنج) ابزاری است که جهت سنجش جریان خطی و غیرخطی، جرمی و یا حجمی سیال در یک لوله یا خط لوله مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به اینکه  اندازه گیری و کنترل کردن دبی سیال (مایعات و گازها) یک نیاز در بسیاری از فرآیندهای صنعتی است؛ انواع مختلفی از جربان سنج ها وجود دارتد که بسته به پروسه مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع محتلفی از این تجهیزات ابزار دقیق با روش های اندازه گیری متفاوتی وجود دارند که بسته به شرایط پروسه و دقت مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند. فلو متر ها Flow Meter در صنایع گوناگون مانند نفت، گاز، شیمیایی، غذایی، دارویی و غیره مورد استفاده قرار میگیرند. 

 

فلومتر التراسونیک چیست؟

فلومتر التراسونیک به نوعی دبی سنج گفته میشود که برای سنجش میزان دبی مایع یا گاز در لوله بکار میرود. این نوع از فلومتر ها در انواع  داپلر و زمان عبور طراحی و تولید می شوند. فلومتر التراسونیک ترانزیت تایم دقت و تکرارپذیری بیشتری دارد. تکنولوژی پیشرفته بکار رفته  در تولید این نوع از دبی سنج ها، موجب شده که آنها یکی از جدیدترین روش های سنجش فلو باشند که از دقت بسیار بالایی در اندازه گیری برخوردار هستند. این دسته از فلومتر ها با توجه به دقت بسیار بالای آنها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگرند.  

 

فلومتر التراسونیک کلمپی 

فلومتر التراسونیک کلمپی در انواع لوله ها از جمله لوله های GRP و PVC، ضحامت بالا و قدیمی با رسوبات داخلی بزرگ و هر لوله ای که امواج مافوق صوت از سطح لوله عبور می کند استفاده می شود. نصب این دستگاه، نیازی به برش یا سوراخکاری لوله  وجود ندارد.  

یکی از روش های جدید سنجش جریان سیالات، فلومتر التراسونیک کلمپی ترنزیت تایم Ultrasonic Transit Time Flow Meter می باشند. در این روش اندازه گیری، امواج اولتراسونیک با فرکانس 8/5 کیلو هرتز الی 1/5 مگا هرتز از روی لوله ساطع گردیده و این امواج پس از طی مسیر سیال داخل لوله با زاویه خاص و دریافت آن توسط سنسور دوم با ایجاد بازه زمانی طی امواج التراسونیک و اندازه گیری زمان آن سرعت سیال بدست می آید. این اختلاف زمانی ایجاد شده با سرعت متوسط عبوری سیال در امتداد مسیر پرتو التراسونیک است.

 

مزایای فلومتر التراسونیک کلمپی 

از مزایای فلومتر التراسونیک کلمپی می توان به دقت بالا، نصب آسان و قابلیت استفاده در انواع لوله ها اشاره کرد. این نوع دستگاه ها در مقایسه با سایر فلومتر های نوع اولتراسونیک دقت بالاتری دارند؛ که به دلیل قرارگیری سنسور های فلومتر در مقابل یکدیگر و عدم وجود اثرات جانبی مانند افت فشار و تغییر قطر لوله میباشد.

  • طول عمر بالا بدلیل عدم وجود قطعه متحرک
  • عدم نیاز به کالیبراسیون دوره ای
  • نصب در کوتاه ترین زمان بدون دستکاری روی لوله
  • دقت بالای فلومتر التراسونیک کلمپی
  • امکان اندازه گیری یک رنج سایز لوله با 1 جفت سنسور
  •  از خروجی های استاندارد جهت اتصال به PLC و سامانه های انتقال دیتا برخوردار است.
  •  نصب راحت و سریع  
  • شامل گارانتی و خدمات پس از فروش 5 ساله

 

کاربردهای فلومتر التراسونیک کلمپی 

  • کنترل فرایند 
  • اندازه گیری مصرف
  • پایش محیطی

فلومتر التراسونیک کلمپی جهت کنترل فرآیندهای صنعتی مانند تولید، تصفیه و توزیع آب استفاده میشود.  از این فلومترها می توان برای اندازه گیری مصرف سیال در صنایع مختلف مانند آب و برق، نفت و گاز و تولید استفاده کرد. در نهایت،فلومتر التراسونیک کلمپی برای نظارت بر جریان سیالات در محیطی مانند رودخانه ها، دریاچه ها و اقیانوس ها استفاده میشود.

 

آزمایشگاه کالیبراسیون فلومتر التراسونیک کلمپی:

کلیه فلومتر های تولیدی در آزمایشگاه کالیبراسیون تحت استاندارد  IEC17025 و Oiml r49 در آزمایشگاه کالیبره می گردند.

 

قیمت فروش فلومتر التراسونیک کلمپی Ultrasonic Flowmeter

فلومتر التراسونیک کلمپی توسط برند صاها SAHA و شرکت انرژی یکم و با بهترین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده است. مشتریان محترم می توانند این دستگاه را با گارانتی 1 ساله از شرکت انرژی یکم تهیه کنند. شرکت انرژی یکم نمایندگی فروش و ارائه انواع محصولات سنجش فلو، ارتفاع سنج التراسونیک و کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی در ایران می باشد. برای اطلاع از قیمت محصولات از طریق وب سایت یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

وب سایت شرکت :  www.sahameter.com 

شماره تماس واحد فروش صاها : 25917575 – ۰۲۱

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

رنج اندازه گیری​:

20mm-70000mm

درجه حفاظت IP​:

IP67

خروجی​:

پالس- جریان 4-20mA

تغذیه :

24Vdc – 220Vac

دقت اندازه گیری:

1%

تکرار پذیری:

0.2%

پروتکل ارتباطی :

Modbus RTU

دیتالاگر :

دارای دیتالاگر GSM/GPRS جهت مانیتورینگ تحت وب
کاربردهای محصول

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید