ارتفاع سنج راداری (Radar Level Transmitter)

ارتفاع سنج های راداری با ارسال و دریافت امواج راداری ارتفاع مخازن دارای سیالات مایع و جامد را اندازه گیری می کنند.
رنج اندازه گیری :
0-30 m
ارتفاع سنج راداری

ارتفاع سنج های راداری با نام هایی دیگری مانند ترانسمیتر سطح راداری، ارتفاع سنج بازتابی، ارتفاع سنج رادیویی نیز نامیده میشوند. این دسته از سطح سنج ها به دلیل استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد در ساخت آن در مکانهایی که دما و فشار بالاست و با روش های دیگر قابل اندازه گیری نیست، استفاده می شود. ارتفاع سنج های راداری (Radar Level Transmitter) از جمله دقیق ترین تجهیزات اندازه گیری ارتفاع هستند؛ اما از گران ترین روشهای اندازه گیری سطح می باشند، که علاوه بر دقت بالا می توانند در کاربردهایی مانند سطح سیال کف دار، دما و فشار بالا، وجود گرد و غبار و نویز بدون تاثیر چگالی یا برق مورد استفاده قرار گیرند. رسانایی مواد در مخزن استفاده می شود.

اصول عملکرد ارتفاع سنج راداری

ترنسمیتر سطح راداری مثل ارتفاع سنج  التراسونیک بر پایه مدت زمان رفت و برگشت سیگنال عمل می کنند تنها تفاوتی که این سطح سنج وجود دارد این است که از امواج رادیویی با دوره های زمانی کوتاه و پیوسته استفاده می کند. موج رادیویی نوعی موج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا و در محدوده گیگاهرتز است.

پالس تولیدی بوسیله سنسور به داخل مخزن و به سمت ماده مایع یا جامد فرستاده می شود و هنگامی که به سطح برخورد می کند، منعکس شده و به سنسور باز می گردد. با بررسی فاصله زمانی قسمتی که ماده سیال یا جامد در آن قرار ندارد، مقدار دقیق مواد داخل مخزن محاسبه شده و به صورت سیگنال های استاندارد در اختیار واحد کنترل قرار می گیرد.

قدرت سیگنال رادار برگشتی باید برای دریافت توسط سنسور کافی باشد و به عواملی مانند سطح ماده، فاصله سنسور و مواد داخل مخزن و جهت انعکاس بستگی دارد.اگر سطح آشفته و متلاطم، سیگنال رادار برگشتی ممکن است در جهات مختلف باشد. دور از آنتن رادار منعکس شود. همچنین، اگر ارتفاع مخزن زیاد باشد، ممکن است مقداری از سیگنال در مسافت طولانی تضعیف یا از بین برود. همچنین لازم به ذکر است که مواد و مایعات مختلف خواص بازتابی متفاوتی برای امواج رادار دارند.

می توان گفت که مواد رسانا تمام انرژی امواج مایکروویو را منعکس می کنند، در حالی که محصولات غیر رسانا بخشی از انرژی امواج رادار را منعکس می کنند. نام این ویژگی ثابت دی الکتریک است. محصولات با انعکاس زیاد مانند آب دارای ثابت دی الکتریک بالا و محصولات با ثابت دی الکتریک پایین دارای بازتاب کم هستند.

دستگاه ارتفاع سنج راداری در قسمت بالایی مخزن و در فاصله مناسب از دیواره مخزن نصب می شود و آنتن آن امواج را به مایع یا توده مواد جامد می فرستد. هنگام اندازه گیری سطح مخزن، گاهی در شرایطی مانند دمای بالا، فشار زیاد و یا وجود کف روی مایع، استفاده از ارتفاع سنج های راداری بسیار موثر و بی پایان است.

 

کاربردهای سطح سنج راداری

اندازه گیری ارتفاع مایعات در مخازن یکی از نیازهای اصلی در صنایع مختلف از جمله آبرسانی و فاضلاب، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، سیمان، نیروگاه ها، غذایی، دارویی و شیمیایی و غیره  است.

 

انواع سطح سنج های سطح راداری

ارتفاع سنج ها با توجه به نوع فناوری و کاربرد آنها به دو دسته راداری و هدایت شونده تقسیم می شوند. به طور کلی با توجه به نوع اندازه گیری دو نوع تراز سنج نقطه ای و پیوسته وجود دارد. گیج های سطح نقطه ای دارای انواع مقاومت، ظرفیت، شناوری، مغناطیسی، مکانیکی، غشایی، نوری و سطح سنج های پیوسته دارای انواع هیدرواستاتیک، سروموتور، اولتراسونیک، راداری، رادیواکتیو و لیزری می باشند.

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

رنج اندازه گیری​:

0-30 m

فرکانس کاری:

26 GHZ

تغذیه :

24Vdc

دقت اندازه گیری:

5mm
کاربردهای محصول

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید