ترانسمیتر فشار تفاضلی (DP Transmitters) – برند صاها

سنسورهای فشار دیفرانسیل برای اندازه گیری فشار یا ارتفاع، حجم یا جرم مایعات در مخازن تحت فشار استفاده می شود.
رنج اندازه گیری :
0-280 Bar
خدمات پس از فروش :
1 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش
ترانسمیتر فشار تفاضلی

تولید و ارائه انواع فلومتر و ارتفاع سنج التراسونیک در برند صاها

 

ترانسمیتر فشار تفاضلی چیست؟

ترانسمیتر اختلاف فشار (Differential Pressure Transmitter) یا ترانسمیتر فشار تفاضلی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در زمینه اندازه گیری فشار می باشد. سنسور های فشار تفاضلی برای اندازه گیری فشار و یا ارتفاع، حجم یا جرم مایعات در مخازن تحت فشار استفاده می گردند. سنسور فشار بالا، فشار هیدرواستاتیک و سنسور فشار پایین، فشار هد را اندازه گیری می کند. این سنسور یک اندازه گیری مقایسه ای بین دو نقطه را اندازه می گیرد.

ترانسمیتر فشار تفاضلی (DP Transmitters) وسیله ای است که فشار اختلاف فشار بین دو نقطه در یک سیستم را اندازه گیری می کند.  از آنها برای کنترل و نظارت بر فرآیندهای مختلف صنعتی استفاده میشوند. ترانسمیتر فشار تفاضلی بخش مهمی از مکانیک سیالات هستند. آنها به دلیل دقت و تکرارپذیری در اندازه گیری سطح مایعات، کاربرد وسیعی در صنعت دارند و به طور وسیعی در حوزه هایی مانند انرژی، صنایع شیمیایی و نفت و گاز استفاده می گردند. سنسور های فشار تفاضلی دقت بسیار بالایی دارند و فشارهای بسیار پایین را با دقت زیادی اندازه گیری می کنند.

معمولاٌ ترانسمیتر فشار تفاضلی، جهت کنترل و نظارت پروسه های صنعتی، اندازه گیری سطوح یا دبی، شناسایی نشتی در لوله ها و بررسی عملکرد موتورها و پمپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. از این نوع فرستنده برای اندازه گیری پارامترهای دیگر مانند ارتفاع و دبی مخزن نیز استفاده می شود.

 

ترانسمیتر فشار تفاضلی چیست؟

 

اصول کار ترانسمیتر فشار تفاضلی :

اصل کار اندازه گیری ترانسمیتر اختلاف فشار تفاضلی بر پایه دو پورت حسگر فشار می باشد. در داخل ترنسمیتر دو دیافراگم منعطف موجود می باشد . این دیافراگم ها در اثر فشار تغییر شکل می دهند . اختلاف فشار سبب می گردد تا یکی از دیافراگم ها بیشتر از دیگری منحرف شود در نتیجه جابجایی متناسب با فشار دیفرانسیل ایجاد می شود. توسط سنسور های خازنی و یا عناصر پیزو الکتریک تغییر شکل مکانیکی دیافراگم ها را اندازه گیری می نمایند.​

یک سنسور فشار دیفرانسیل معمولا از دو محفظه مهر و موم شده تشکیل شده است که توسط یک عنصر اندازه‌گیری از هم جدا شده‌اند. این عنصر می‌تواند یک غشا، یک پیستون، یک تیوب بوردون یا یک تیوب هلیکال باشد.

 

کاربردهای ترانسمیتر فشار تفاضلی

ترانسمیترهای فشار دیفرانسیل، که برای مقابله با فشارهای بالای استاتیکی طراحی و ساخته شده‌اند، در پروسه هایی که نیاز به مقاومت در برابر فشار بالا هستند، مثل انتقال نفت و گاز، آب و فاضلاب، و تولید، استفاده از این ابزارها رایج است. این ترانسمیترها می‌توانند برای سنجش جریان سیالات، سنجش ارتفاع مایعات در مخازن، سنجش کاهش فشار در فیلترها، سنجش چگالی سیالات، و سنجش مرز بین دو مایع به کار روند.

ترانسمیتر فشار تفاضلی در حوزه های گسترده ای کاربرد دارد از جمله:

  • کنترل فرآیند: از فرستنده های فشار دیفرانسیل می توان برای کنترل فرآیندهای صنعتی مانند کنترل سطح مایع در مخزن، کنترل افت فشار در خط لوله و کنترل جریان سیال استفاده کرد.
  • نظارت بر عملکرد: از فرستنده های فشار دیفرانسیل می توان برای نظارت بر عملکرد سیستم های صنعتی مانند نظارت بر فشار در سیستم توزیع گاز، نظارت بر دما در سیستم تولید و نظارت بر سطح مایع در مخزن استفاده کرد.
  • جمع‌آوری داده‌ها: از فرستنده‌های فشار دیفرانسیل می‌توان برای جمع‌آوری داده‌های صنعتی مانند داده‌های فشار، دما و داده‌های جریان برای اهداف کنترل، نظارت و تجزیه و تحلیل استفاده کرد.
  • اندازه‌گیری سطح مایعات: در مخازن، تانک‌ها و مخزن‌ها. با استفاده از قانون هیدرواستاتیک، می‌توان ارتفاع سطح مایع را با توجه به فشار دیفرانسیل محاسبه کرد. این رابطه به صورت
  • اندازه‌گیری جریان گازها و مایعات: در لوله‌ها، شیرها و ابزارهای اندازه‌گیری. با استفاده از قانون برنولی، می‌توان سرعت جریان را با توجه به فشار دیفرانسیل محاسبه کرد. این رابطه به صورت
  • اندازه‌گیری چگالی مایعات و گازها.: با استفاده از رابطه هیدرواستاتیک، می‌توان چگالی سیال را با توجه به فشار دیفرانسیل و ارتفاع محاسبه کرد.

 

انواع ترانسمیتر اختلاف فشار تفاضلی

سنسورهای فشار دیفرانسیل انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از انواع رایج سنسورهای فشار دیفرانسیل عبارتند از:

  • سنسورهای فشار دیافراگمی
  • سنسورهای فشار دیفرانسیل بوردون
  • سنسورهای فشار دیفرانسیل پیزوالکتریک
  • سنسورهای فشار دیفرانسیل خازنی

انتخاب نوع مناسب سنسور ترنسمیتر اختلاف فشار تفاضلی به عوامل مختلفی مانند نوع سیال، محدوده فشار، دقت مورد نیاز و شرایط محیطی بستگی دارد. برند صاها ارائه کننده و تولید کننده تجهیزات تله متری و  آر تی یو RTU، کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی و انواع فلومتر صنعتی در ایران می باشد. کلیه محصولات برند صاها با ارائه گارانتی چند ساله و خدمات پس از فروش ارائه می گردد.

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

رنج اندازه گیری​:

0-280 Bar

جنس سنسور :

ssteel 316

رنج دمای کاری ​:

125 -40- درجه سانتیگراد

دقت اندازه گیری:

0/075%
کاربردهای محصول

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید