کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی 💧 (SMAG–SMART200)+ بهترین قیمت

کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی برای نظارت بر میزان آب برداشت شده از چاه های کشاورزی و منابع آب زیرزمینی طراحی و ساخته شده است. در ساخت کنتور هوشمند SMAG-Smart-200 صاها، مهندسی قطعات انجام شده است که باعث افزایش عمر مفید کنتور و کاهش قیمت کنتور چاه کشاورزی هوشمند شده است.
رنج اندازه گیری :
DN25mm - DN400mm
خدمات پس از فروش :
ا سال بیمه عودت کالا، 3 سال گارانتی، 10 سال خدمات پس از فروش
قیمت کنتور هوشمند آب کشاورزی

در سال های اخیر، میزان بارندگی های اندک منجر به برداشت بیش از حد آب های زیرزمینی از طریق حفر چاه های عمیق کشاورزی شده است. مطابق آمار، عمده مصرف آب در کشور ما در بخش کشاورزی است. بنابراین استفاده و نصب کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی در این بخش ضرورت دارد.

 

کنتور آب هوشمند چیست؟

بر اساس گزارش سازمان ملل، جمعیت جهان از 2 الی 3 میلیارد به 10 میلیارد تن تا سال 2050 افزایش خواهد یافت. این یعنی در آن زمان تقریباً 10 میلیارد نفر روی کره زمین زندگی خواهند کرد. با توجه به تغییرات آب و هوایی پیش رو، راه حل های پایدار و مناسب نه تنها برای خودمان، بلکه برای نسل های آینده نیز بهتر خواهد بود.

آب یک منبع گرانبها و حیاتی برای بشر است و با افزایش جمعیت جهان، کمبود آب به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است. برای مقابله با این مساله، فناوری اندازه گیری هوشمند به عنوان یک راه حل در زمینه مدیریت آب مطرح شده است. در عصر کنونی، به یک سری ابزار اندازه گیری نیاز است که بدانیم چه مقدار و میزانی اب زیر زمینی استخراج میشود.

 

کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی چیست؟

این دستگاه یک ابزار اندازه گیری است که برای نظارت بر مصرف آب چاه های آب کشاورزی استفاده می شود. کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی دستگاهی است که برای نظارت بر مصرف آب چاه های آب کشاورزی استفاده می شود و بدون نیاز به بازدید میدانی، میزان مصرف آب را به صورت دقیق اندازه گیری و ثبت می کند. این دستگاه با استفاده از فناوری ارتباط بی سیم، اطلاعات مصرف آب را به مرکز مدیریت منابع آب ارسال می کند و به کاربران این امکان را می دهند که مصرف آب خود را به طور موثر از طریق اینترنت یا اپلیکیشن موبایل نظارت و کنترل نمایند.قیمت

کنتور آب هوشمند کشاورزی در تمام نقاط جهان به عنوان راهی موثر در جهت حمایت از کشاورزی هوشمند، مدیریت پایدار منابع آب و افزایش بهره وری محصول شناخته شده اند. کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی در وزارت نیرو، چاه های کشاورزی، منابع آب زیرزمینی و کلیه چاه های کشاورزی و صنعتی که نیاز به کنترل هوشمند است، کاربرد دارد.

 

مشخصه های کلیدی کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی:

  • اتصال به اینترنت: این دستگاه ها می توانند به اینترنت متصل شوند و اطلاعات مصرف آب را به صورت آنلاین به دستگاه یا سیستم مرکزی کاربر ارسال کنند.
  • نمایشگر دیجیتال : بسیاری از کنتورهای هوشمند آب دارای نمایشگر دیجیتالی هستند که به کاربر اجازه می دهد میزان آب مصرفی را مشاهده کند.
  • دقت در اندازه گیری: این دستگاه ها به طور دقیق میزان مصرف آب را اندازه گیری می کنند.
  • مدیریت مصرف: با داده های به دست آمده، کاربران می توانند مصرف خود را بررسی کرده و روش های بهینه تری را برای مصرف آب اعمال کنند.
  • هوشمندی سیستم آب:  این ابزارها در برخی موارد توانایی هوشمندسازی سیستم های آبی مثل شیرآلات را دارند که موجبات بهره وری بیشتر در مصرف آب را فراهم می کند.
  • اطلاعات و اخطار: در بعضی از موارد این کنتورها قابلیت ارسال اخطار و اخطار به کاربران را دارند، به عنوان مثال در صورت مشاهده نشتی و یا سایر مشکلات در سیستم.

 

کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی چیست؟

 

مکانیزم اندازه گیری کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی چگونه است؟

کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی از مکانیزم اندازه گیری الکترومغناطیسی برخوردار بوده و به منظور نظارت بر برداشت آب چاه های کشاورزی و منابع آب زیر زمینی طراحی شده است. کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی پس از اندازه گیری با دقت بالای میزان جریان لحظه ای تمامی رخدادها و اطلاعات مربوط به روند برداشت آب را طی دوره های زمانی مشخص شده ثبت، ذخیره و به سامانه دیسپاچینگ مدیریت منابع آب ارسال می نماید.

با در نظر گرفتن ویژگی ها، کیفیت و قیمت کنتور هوشمند آب کشاورزی، این دستگاه  بهترین انتخاب جهت استفاده و نصب در بخش کشاورزی است. این دستگاه هوشمند برای کنترل برداشت آب از منابع آبی و با توجه به شرایط محیطی ساخته و طراحی شده است. دستگاه قادر است از طریق ارتباط M-bus با کنتور هوشمند برق و یا بصورت مستقل از آن توسط بستر GSM/GPRS مقادیر اندازه گیری شده را مخابره می نماید.

 

نحوه عملکرد کنتور هوشمند چاه کشاورزی 

کنتور آب هوشمند کشاورزی به حس‌گرهای ضربه، دما، باز شدن درب کنتور و تشخیص میدان مگنتیک مجهز هستند. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا به راحتی و با دقت بالا اطلاعات لازم را درباره مصرف آب خود دریافت کند. قابل ذکر است که این ابزار اندازه گیری به خروجی رله مجهز هستند. یعنی در صورت بروز وضعیت خطرناک، دستور قطع آب، موتور دیزلی و یا قطع پمپ آب کشاورزی را صادر می‌کنند.

یکی از ویژگی های مهم کنتور هوشمند آب کشاورزی، قابلیت ارسال تغییرات و دست‌کاری‌های انجام‌شده به صورت آنلاین به مرکز کنترل هوشمند و استفاده بهینه از منابع آبی میباشد. کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی به سفارش مدیریت منابع آب ایران تولید گردیده است. این کنتور ها شامل مکانیزم اندازه گیری لحظه ای و مانیتورینگ و کنترل برداشت آب به صورت هوشمند و تعریف شده می باشد.

 

نحوه عملکرد کنتور هوشمند چاه کشاورزی 

 

کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی شامل اجزای ذیل می باشد:

فلومتر الکترومغناطیسی: توسط دستگاه، فلوی لحظه ای عبوری با دقت بسیار بالای 0.05 اندازه گیری می گردد؛ همچنین حجم کل آب برداشتی در بازه و زمانی معین اندازه گیری میشود.

دیتالاگر gsm/gprs: توسط دیتالاگر gsm/gprs، فلوی لحظه ای اندازه گیری شده حجم عبوری و سایر اطلاعات تکمیلی ایستگاههای برداشت آب تحت بستر مخابراتی، مخابره می گردد.

باطری لیتیوم: توسط باطری لیتیوم برق مورد نیاز کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی برای 5 سال تأمین می گردد؛ تا هنگام قطع برق سیستم و عملکر کنتور قطع نگردد.

پورت RFID و کارت: توسط کارت و پورت RFID کنتور تعلق یافته به مشترک تعریف می گردد و مشتری مطابق سهمیه تعلق یافته اجازه برداشت آب را خواهد داشت.

تابلو قطع کن: توسط تابلو قطع کن سیستم پس از برداشت آب به میزان سهمیه تعلق یافته به کنتور برق، فرمان قطع را ارسال می کند و برداشت آب قطع می گردد.

پورت خروجی M-BUS: ارتباط مابین کنتور هوشمند چاه کشاورزی و کنتور هوشمند برق توسط پورت M-BUS مقدور می باشد.

نرم افزار مانیتورینگ: در نهایت کل پروسه برداشت آب کلیه مشترکین و همچنین آمار تولید و برداشت و سایر محاسبات آماری مورد نیاز آب منطقه ای مربوط در سامانه جامع تله متری مدیریت، رصد و مانیتور می گردد.

 

نقش اصلی نصب کنتور آب هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی چیست؟

کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی با هدف ایجاد تعادل در مصرف آب زیرزمینی طراحی و ساخته شده اند. در بخش کشاورزی به علت مصرف بیش از حد و تخلیه منابع آب زیرزمینی، استفاده از کنتورهای هوشمند آب در کشور اجباری شده است. کنتور هوشمند کشاورزی قابلیت نمایش دادن دبی لحظه ای و حجم مصرفی آب را دارد و به مدیران بخش کشاورزی در کنترل، مدیریت مصرف آب و بهره‌وری بیشتری از منابع آب را امکان پذیر می سازد.

معمولاٌ، کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی Agricultural Electromagnetic Flow Meters  در ورودی چاه ها قرار می گیرند و میزان آب مصرفی کشاورزان را نشان می دهند. اما در بعضی موارد مشاهده شده، مساله افزایش قیمت کنتور آب چاه کشاورزی، بعضا روند نصب کنتور را کند نموده است.

به طور کلی کنتور چاه آب کشاورزی هوشمند هزینه های نصب و موارد مربوط به نگهداری و کنترل کنتور های سنتی را کاهش می دهد. دقت و شفافیت در اندازه گیری و صورتحساب مصرف آب را افزایش می دهد، قابلیت اعمال تعرفه های مختلف بر پایه زمان، مکان، کیفیت و کمیت  استفاده از آب را دارد. امکان انجام اقدامات پیشگیرانه و اصلاح در صورت بروز اشکال یا تخلف فنی و امکان استفاده از اطلاعات مصرف آب برای برنامه ریزی و مدیریت بهینه منابع آب ایجاد می شود.

نقش اصلی نصب کنتور کنتور هوشمند

 

انتخاب کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی

عوامل متعددی در انتخاب یک کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی نقش دارند. تمامی ابزارهای سنجش فلو جریان سیال را اندازه می گیرند، نوع جریان سنج مورد استفاده شما به نوع پروسه مورد استفاده بستگی دارد. کنتور هوشمند چاه کشاورزی باتری دار برای آبیاری، نظارت بر مصرف و موارد دیگر به خوبی کار می‌کند.

 

مزایای کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی تولیدی SAHA

برند صاها تولید کننده مجموعه وسیعی از کنتور هوشمند چاه کشاورزی میباشد. دستگاه هوشمند صاها کاربردهای متعددی در بخش کشاورزی دارند که عبارتند از:

  • مدیریت کامل مصرف آب
  • نظارت بر کیفیت آب
  • اعمال آمارهای مدیریتی در نرم افزار مانیتورینگ نسبت به نیاز مشتری
  • قابلیت اضافه نمودن شیر برقی جهت قطع و وصل آب
  • دارای پورت نوری جهت اعمال تنظیمات و تخلیه اطلاعات به صورت محلی بدون نیاز به باز نمودن جعبه دستگاه
  • دارای نرم افزار تله متری تحت وب منحصر به فرد و استاندارد
  • قابلیت تشخیص خالی بودن لوله
  • دارای کارت RFID و شارژ کارت جهت مصارف و مدیریت آن
  • بروزرسانی دستگاه از راه دور توسط نرم افزار از راه دور
  • دارای پورت خروجی جهت کنترل و اضافه نمودن شیر قطع و وصل

مزایای کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی تولیدی صاها

کنتور هوشمند الکترومغناطیسی کشاورزی صاها

 

ویژگی های کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی صاها :

  • ثبت کلیه وقایع و رخدادها:
      1. اندازه گیری فلوی لحظه ای
      2. فلوی مثبت، فلوی منفی
      3. نمایش حجم مجاز بهره برداری
      4. حجم کل مصرف
      5. اطلاعات مربوط به عملکرد پمپ
      6. ثبت کلید وقایع و رویدادها و ارسال آلارم دستکاری کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی
      7. اندازه گیری دبی پیشینه
      8. مدت زمان کارکرد پمپ
      9. گزارش قطع و وصل بودن برق ایستگاه
      10. قابلیت نمایش میزان آنتن دهی شبکه GSM
      11. مدیریت توزیع کود و سایر مکمل های گیاهی
      12. نمایش وضعیت باتری
  • دارای گواهی CE اروپا
  • دارای استاندارد 17025 آزمایشگاه
  • دارای گواهی IP68 ضد آب بودن
  • آنتن دهی بسیار بالا
  • نصب و راه اندازی آسان
  • دارای خروجی رله برای فرمان قطع پمپ یا موتور یا برق

 

قیمت کنتور هوشمند آب کشاورزی و انتخاب آن 

کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی مدل SMAG-Smart-200 سری جدید، از نوع مگنتی می باشند. در ساخت این کنتورها مهندسی قطعات صورت پذیرفته که طول عمر مفید کنتور افزایش و قیمت تمام شده کنتور کاهش یافته است. کلیه قطعات الکترونیکی استفاده شده از کمپانی های مطرح انتخاب شده است. سیاست این شرکت در وهله اول افزایش کیفیت و در وهله دوم کاهش قیمت کنتور می باشد.

قیمت کنتور هوشمند آب کشاورزی معمولا متغیر می باشد و از عواملی نظیر نوع عملکرد و تولید کننده آن، امکانات کنتور و نیز پشتیبانی فنی و نگهداری مربوطه تآثیر پذیر است. در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و رقابتی که در بازار وجود دارد، اکثریت شرکت ها قیمت های رقابتی ارائه می دهند که برای کشاورزان نیز مقرون به صرفه است.

برای استعلام قیمت کنتور هوشمند آب کشاورزی و یا اطلاع از هزینه نصب کنتور آب کشاورزی نیاز خود را با کارشناسان فروش ما در میان بگذارید تا در انتخاب و خرید یا مشاوره، بهترین دستگاه، شما را راهنمایی کنند. کنتور هوشمند چاه اب کشاورزی صاها دارای یک سال بیمه عودت کالا، سه سال گارانتی و  از ده سال خدمات پس از فروش برخوردار میباشد.

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

رنج اندازه گیری​:

DN25mm - DN400mm

اتصال مکانیکی :

فلنجی

جنس بدنه:

ssteel 304

درجه حفاظت IP​:

IP67 (برای ترنسمیتر) IP68 (برای)

ارتباطات:

پورت نوری - M-BUS -Modbus TCP

جنس الکترود:

ssteel 131610

جنس لاینینگ:

PTFE- پولی اورتان

تغذیه :

24VDC - 220VAC - باطری لیتیوم

دقت اندازه گیری:

% 0/5 ±

اسناندارد فلنچ :

ANSI و DIN 2577
کاربردهای محصول

کنتور هوشمند الکترومغناطیسی آب چاه کشاورز در مدیریت منابع کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی در چاه های کشاورزی، منابع آب زیرزمینی و وزارت نیرو  کاربرد وسیعی  دارد.

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید