سنسور PH (پی اچ متر) – خرید و قیمت سنسور پی هاش

این سنسور جهت سنجش پتانسیل هیدروژن است. برای تعیین اسیدیته یا بازی بودن یک محلول آبی استفاده می شود. زمانی که یون های هیدروژن آزاد در آب بیشتر باشد، به این معنی است که آب خاصیت اسیدی دارد و هنگامی که یون های هیدروکسید در آب بیشتر باشد، به این معنی است که آب خاصیت  بازی دارد. آب با کیفیت مناسب دارای سطح کنترل شده ای از PH می باشد.
سنسور PH

 

سنسور PH چیست؟

سنسور pH ) PH متر) یک دستگاه الکترونیکی یا  ابزار پتانسیومتری جهت سنجش پتانسیل هیدروژن است. این دستگاه برای تعیین اسیدیته یا بازی بودن یک محلول آبی مورد  استفاده قرار می گیرد  و برای متغیرهای pH ، ORP و نیز فلوراید استفاده می گردند. عدد pH نشان دهنده ی غلظت یون هیدروژن (H+) در محلول میباشد که میزان آن از 0 تا 14 متغیر میباشد. سیگنال خروجی سنسورهای PH میلی ولت (mV) بوده  و با استفاده از کابل شیاردار مخصوص در فواصل ده متری قابل استفاده میباشد.

زمانی که یون های هیدروژن آزاد در آب بیشتر باشد، به این معنی است که آب خاصیت اسیدی دارد و هنگامی که یون های هیدروکسید در آب بیشتر باشد، به این معنی است که آب خاصیت  بازی دارد. آب با کیفیت مناسب دارای سطح کنترل شده ای از PH می باشد.

 

انواع سنسورهای pH یا پی اچ متر

  • سنسور pH شیشه ایpH Sensor  یا سنسور شیشه ای از رایج ترین نوع سنسور pH میباشندد. این سنسورها از یک الکترود شیشه ای ساخته شده اند که با یک الکترود مرجع جفت شده است.
  • سنسورهای pH رسانا: سنسورهای رسانا از یک الکترود رسانا که با یک الکترود مرجع جفت می شوند، ساخته شده اند.
  • سنسورهای PH فوتومتریکسنسور پی هاش فوتومتریک جهت سنجش pH، از یک منبع نور و یک سنسور نوری استفاده می کنند.

 

ساختار سنسور pH چیست؟

  • الکترود شیشه ای
  • بافر داخلی
  • الکترود مرجع خارجی
  • ولت متر

بافر داخلی پی اچ متر دارای pH مشخص است. یک سیم از بافر به الکترود شیشه ای وصل شده و جریان الکتریکی ثابتی دارد. با گذشت زمان و خارج شدن سنسور pH در مدت زمان بسیار کوتاهی، ما را مجبور به شارژ مجدد بافر داخلی و الکترولیت می کند.

 

کاربرد سنسور pH یا پی هاش

مقدار pH می تواند بر سرعت واکنش های شیمیایی و نحوه وقوع آنها تأثیر بگذارد؛ بنابراین، اندازه گیری آنلاین و بلادرنگ آن در صنایع مختلف از اهمیت بسیاتر بالایی برخوردار است.  از جمله این کاربردها:

  • کنترل فرایند
  • نظارت بر محیط زیست
  • تصفیه آب
  • تصفیه فاضلاب
  • داروسازی
  • صنایع غذایی
  • جلوگیری از خوردگی

 

کالیبراسیون سنسور PH 

کالیبراسیون سنسور PH نیز یک مرحله مهم در استفاده از این سنسورها جهت سنجش دقیق میزان اسیدیته یا قلیایی محلول‌ها است. برای کالیبراسیون از محلول بافری با pH خاص استفاده می شود و لازم است بافری نزدیک به pH آب مورد آزمایش انتخاب شود. این فرآیند شامل شستشوی الکترود با آب مقطر، خشک کردن آن با دستمال بدون پرز، قرار دادن پروب در بافر و تنظیم مقدار pH بر روی pH بافر است.

 

مراحل کلی کالیبراسیون سنسور PH

  1. روشن کردن دستگاه: در شروع کالیبراسیون دستگاه سنسور PH متر خود را روشن نموده و  تا گرم شدن دستگاه منتظر بمانی؛ که در حالت عمومی در حدود 30 دقیقه زمان لازم است.

  2. تمیز کردن الکترود: الکترود را از محلول ذخیره خارج کرده و با آب مقطر شستشو دهید. بعد آن را با یک دستمال نرم و بدون هیچ گونه پرز الکترود  خشک نمایید.

  3. آماده‌سازی محلول‌های بافر: برای کالیبراسیون به دو محلول بافر نیاز دارید. یکی بافر خنثی با PH 7 و دیگری بافر با PH نزدیک به محلول

 

قیمت و خرید سنسور  های PH 

شرکت انرژی یکم در جهت فروش و ارائه خدمات انالایزر کیفی از جمله سنسور اکسیژن در خدمت مشتریان عزیز می باشد. برای خرید و یا اطلاع از قیمت سنسور PH  با کارشناسان بخش فروش برند صاها در شرکت انرژی یکم ازطریق واتساپ، ایمیل و یا درخواست مشاوره از طریق سایت www.sahameter.com می توانید ارتباط برقرار نموده و هرگونه  اطلاعات مورد نیاز و مشاوره فنی در مورد سنسور پی هاش یا دیگر محصولات ابزار دقیق مورد نظر خود را دریافت نمایید.

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

کاربردهای محصول

با نظر به اهمیت میزان pH  و تآثیر آن بر سرعت واکنش‌های شیمیایی و چگونگی آنها، اندازه گیری آنلاین و لحظه‌ای آن در صنایع مختلف از جمله تصفیه آب، تصفیه فاضلاب، داروسازی، صنایع غذایی و… اهمیت بسیار بالایی دارد.

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید