ترنسمیتر فشار با نمایشگر ویکا UPT-2X

سنسورهای فشار یکی از ابزارهای پرکاربردی هستند که در طیف وسیعی از کاربردهای عمومی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. ترانسمیتر فشار، ترانسمیتر فشار است. ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری فشار گاز، مایع و هوا استفاده می شود. این نوع ترنسمیتر فشار در دو نوع با جنس های استنلس استیل و پلاستیک موجود می باشد.
رنج اندازه گیری :
0-600 Bar
خدمات پس از فروش :
دارای 1 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش
ترنسمیتر فشار با نمایشگر ویکا UPT-2X

ترانسمیتر فشار چیست؟

سنسورهای فشار یکی از ابزارهایی پر استفاده هستند که در طیف وسیعی از  کاربردهای صنعتی عمومی بکار میروند؛ ترانسمیتر فشار pressure transmitters است. ترانسمیتر فشار برای اندازه‌گیری فشار گاز، مایعات و هوا مورد استفاده قرار می گیرد. سنسور فشار (یا ترنسمیتر فشار) فشار گاز، مایع و هوا را به سیگنال الکتریکی تبدیل نموده و سپس سیگنال تبدیلی به واحد کنترل ارسال می‌شوند.

ترانسمیتر فشار وسیله ای است که در سیستم های انتقال سیال استفاده می شود. وظیفه یک دستگاه فرستنده فشار ارسال، دریافت و تبدیل سیگنال های فشار نماینده است. البته فرستنده علاوه بر اندازه گیری و تعیین فشار سیالاتی مانند مایع، هوا، گاز و روغن; اندازه گیری برخی کمیت های دیگر مانند چگالی، جریان، سطح، دما و وزن امکان پذیر است. سیگنال های ارسال شده به فرستنده را می توان برای اندازه گیری سایر کمیت های فیزیکی نیز استفاده کرد.

ترانسمیترهای فشار معمولاً در صنایع انتقال سیالات استفاده می شوند و در سیستم های خط لوله بسیار مهم هستند. برخی افراد فرستنده را با مبدل اشتباه می گیرند و به جای یکدیگر وارد آنها می شوند. باید بگویم که مبدل نیز به اندازه فرستنده در زمینه ابزار مهم است. اما کارکردها و وظایف متفاوتی دارد.

کاربردهای ترانسمیتر فشار 

 ترانسمیتر فشار، یکی از ابزارهای اندازه‌گیری و کنترل کمیت‌های فیزیکی است که در حوزه های متفاوتی کاربرد دارند.

  • فناوری کنترل و پردازش
  • کارخانجات و صنایع ماشینی
  • صنایع دارویی و بهداشتی
  • صنایع غذایی و آشامیدنی
  • شیمیایی و پتروشیمی

ترانسمیتر فشار در پزشکی، برای کنترل فرآیند خارج کردن مایعات از زخم بیماران، تنظیم فشار کپسول‌های اکسیژن و اندازه‌گیری فشار خون (ترانسمیتر فشار خون) مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ترنسمیتر فشار با نمایشگر ویکا UPT-2X چیست؟

در ترنسمیتر فشار با نمایشگر ویکا UPT-2X پس از اندازه گیری فشار توسط سنسور فشار، توسط ترنسمیتر پردازش و توسط نمایشگر آن نمایش داده می شود. این ترنسمیتر دارای خروجی استاندارد و 4-20mA جهت ارسال به کنترلگر می باشد.

ترانسمیتر فشار با نمایشگر ویکا مدل UPT-2X برای پاسخ گویی به نیاز صنایع با سنسور فشار هوشمند طراحی شده است. این ترانسمیتر در دو نوع متریال استنلس استیل و پلاستیک قابل تهیه می‌باشد. اندازه گیری و نمایش فشار بر حسب بار، اندازه گیری فشار گیج، مطلق و خلا، خروجی 4…20 میلی آمپر HART Protocol از ویژگی های فنی این ترانسمیتر هستند.

 

محدوده اندازه گیری ترنسمیتر فشار با نمایشگر ویکا UPT-2X

محدوده اندازه گیری این ترانسمیتر برای اندازه گیری فشار گیج، مطلق و خلا به ترتیب ۰ … ۰٫۴ – ۰ … ۱٫۶ – ۰ … ۶ – ۰ … ۱۶ – ۰ … ۴۰ – ۰ … ۱۰۰ – ۰ … ۲۵۰ – ۰ … ۶۰۰ – ۰ … ۱,۰۰۰ بار می‌باشد. همچنین محدوده فشارهای خلا قابل اندازه گیری عبارتند از: -۱ … ۰ -۰٫۲ … +۰٫۲ -۱ … +۰٫۶ -۱ … +۵ -۱ … +۱۵ -۱ … +۴۰. این ترانسمیتر با توجه به طراحی خوب از پروتکل HART پشتیبانی می‌کند و می‌توان برای کاربردهایی با تکنیک آنالوگ سیستم های مدرن با خاصیت پروتکل HART استفاده کرد. با توجه به ماژولار بودن عملگر و نمایشگر یا پروتکل HART می توان از این ترانسمیتر به صورت مستقیم یا از طریق یک سیستم کنترل فرآیند استفاده کرد. برای فشارهای بالاتر از ۶۰۰ بار باید از مدل UPT-20 استفاده کرد.

 

مزایای ترنسمیتر فشار با نمایشگر ویکا UPT-2X

از مزیت های این مدل ترنسمیتر با نمایشگر نسبت به مدل های بدون نمایشگر وجود zero/span کالیبراسیون در ترنسمیتر می باشد. از مزایای دیگر  ترنسمیتر فشار با نمایشگر   ویکا UPT-2X می توان به دقت بالا در اندازه گیری فشار، پایداری طولانی مدت عالی، محافظت شده و حذف نویز، جبران کننده دمای فعال، نمایشگر LC با قابلیت چرخش تا 330 درجه، نمایشگر نیز قابل چرخش اشاره کرد. تا 90 درجه ، صفحه نمایش LC برای هر موقعیت نصبی مناسب است و مقادیر به راحتی حتی از فاصله 5 متری 234 خوانده می شوند.

 

 

 

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

رنج اندازه گیری​:

0-600 Bar

اتصال ​:

¼ BSP Male

دیافراگم:

دیافراگم سیل

ولتاژ تغذیه:

24Vdc

سیگنال خروجی:

4-20 mA

رنج دمای کاری ​:

80 -40-
کاربردهای محصول

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید