فلومتر التراسونیک اینزرشن چهار سنسوره

فلومتر های التراسونیک چهار سنسوره محصول جدید برند SAHA می باشد. در این فلومتر از 4 سنسوره التراسونیک به صورت 2 کاناله استفاده شده است و دقت اندازه گیری آن به 2 برابر افزایش یافته است همچنین این فلومتر با باطری داخلی لیتیوم به مدت 3 سال کارکرد طراحی گردیده است.
رنج اندازه گیری :
1500 DN25mm- DN
خدمات پس از فروش :
دارای 3 سال بیمه عملکرد و 10 سال خدمات پس از فروش

فلومتر اولتراسونیک اینزرشن چیست؟

فلومترهای اولتراسونیک از امواج اولتراسونیک و مبدل های اولتراسونیک برای محاسبه جریان حجمی استفاده می کنند. این نوع فلومترها در قیمت های خرید بسیار متفاوت موجود هستند. استفاده و نگهداری از آنها ارزان است. زیرا بر خلاف فلومترهای مکانیکی از قطعات متحرک استفاده نمی کنند.

فلومترهای ورودی نوعی فلومتر اولتراسونیک هستند. اصول استفاده از آن همانند روش اختلاف زمانی است. شکل مبدل ها تغییر کرده و روش نصب به نوع درج تغییر یافته است. فرآیند اشکال زدایی و اثر استفاده با Clamp On Ultrasonic Flowmeter تفاوت چندانی ندارد

فلومتر التراسونیک اینزرشن یک نوع فلومتر التراسونیک است که به صورت مستقیم در داخل لوله نصب می‌شود و برای اندازه‌گیری دبی سیال در آن استفاده می‌شود.

در این نوع فلومتر، دو سنسور التراسونیک در داخل لوله و به صورت مقابل یکدیگر نصب می‌شوند. این سنسورها امواج التراسونیک را به سمت یکدیگر ارسال می‌کنند و سرعت عبور این امواج در جهت جریان سیال و خلاف آن اندازه‌گیری می‌شود. با تفاوت این دو سرعت، سرعت سیال محاسبه می‌شود و با ضرب سرعت سیال در مساحت سطح مقطع لوله، دبی سیال به دست می‌آید.

فلومتر التراسونیک چهار سنسوره صاها

فلومتر های التراسونیک 4 سنسوره، به صورت دو کانال مجزا عمل نموده و اندازه گیری دو کانال به صورت میانگین محاسبه و اندازه گیری نهایی انجام می گردد. دقت این روش اندازه گیری تا 0/3% افزایش یافته و به عنوان روش اندازه گیری در صنایع مطرح گردیده است.

از مزایای آن می توان به عملکرد مجزای هر جفت سنسور اشاره نمود که در صورتی خرابی هر یک جفت سنسورها اندازه گیری مختل نشده و کانال دیگر اندازه گیری می نماید. همچنین عملکرد با باطری لیتیوم برای سایت هایی که هیچ گونه دسترسی به برق وجود ندارد روشی مطلوب می باشد.

 

مزایای فلومتر التراسونیک اینزرشن  

اگر بخواهیم مزایای عمده فلومتر آلتراسونیک اینزرشن (درجی) را بر شماریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایای این نوع فلومتر شامل نصب آسان (بدون نیاز به برش لوله)، هزینه کم نصب به دلیل سادگی فرایند، دقت بالا در اندازه‌گیری دبی، عدم انسداد به دلیل عدم وجود قطعات متحرک در داخل لوله، و مناسب بودن برای لوله‌های با قطر بزرگ می‌باشد.

  • فلومتر التراسونیک اینزرشن به صورت آنلاین در لوله های تحت فشار نصب می گردد. و این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه استفاده از دستگاه می گردد.
  • دبی سنج التراسونیک، مصرف برق پایینی دارد.  
  • اندازه گیری ایمن آب لوله کشی، آب رودخانه، آب دریا و غیره
  • سطح حفاظتی مبدل IP65 است.
  • درجه حفاظت سنسور IP68. می توان آن را در آب غوطه ور کرد تا کار کند.
  • خروجی جریان ۲۰ ~ ۴ میلی آمپر می باشد.
  • فلومتر التراسونیک اینزرشن تحت شبکه  و توسط  ماژول GPRS کار میکند و انتقال داده از راه دور  و تحت اینترنت می باشد. 

معایب فلومتر التراسونیک اینزرشن  

از جمله معایب این نوع فلومتر می‌توان به حساسیت به وجود ذرات معلق در سیال (در فلومترهای داپلر)، حساسیت به دمای سیال که نیازمند کالیبره‌سازی است، و محدودیت در اندازه‌گیری دبی سیالات با ویسکوزیته بالا اشاره کرد.

 

کاربردهای فلومتر التراسونیک اینزرشن 

کاربردهای فلومتر التراسونیک اینزرشن شامل صنایع مختلف از جمله صنعت آب و فاضلاب، نفت و گاز، شیمیایی، داروسازی، و غذایی می‌باشد. در انتخاب فلومتر التراسونیک اینزرشن، نیاز به مراقبت از مواردی از قبیل نوع سیال، اندازه لوله، دبی مورد نظر و دقت مورد نظر و همچنین محدودیت بودجه وجود دارد.

برخی از برندهای معروف فلومتر التراسونیک اینزرشن 

برندهای معتبر فلومتر اولتراسونیک اینزرشن شامل Siemens، ABB، Emerson، Krohne، و Endress+Hauser می‌باشند.

در نهایت، فلومتر التراسونیک اینزرشن به عنوان یک ابزار دقیق و قابل اعتماد برای اندازه‌گیری دبی سیالات در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

رنج اندازه گیری​:

1500 DN25mm- DN

مولتی پارامتر :

سنسور ها :

4 سنسوره

خروجی​:

پالس- جریان 4-20mA

تغذیه :

با باطری داخلی

دقت اندازه گیری:

0/4%

تکرار پذیری:

0/2%

پروتکل ارتباطی :

Modbus RTU

دیتالاگر :

دارای دیتالاگر GSM/GPRS جهت مانیتورینگ تحت وب
کاربردهای محصول

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید