فلومتر التراسونیک اینزرشن 4 سنسوره – Insertion Flowmeter

فلومتر التراسونیک چهار سنسوره محصول جدید برند SAHA می باشد. در این فلومتر از 4 سنسوره التراسونیک به صورت 2 کاناله استفاده شده است و دقت اندازه گیری آن به 2 برابر افزایش یافته است همچنین این فلومتر با باطری داخلی لیتیوم به مدت 3 سال کارکرد طراحی گردیده است.
رنج اندازه گیری :
1500 DN25mm- DN
خدمات پس از فروش :
دارای 3 سال بیمه عملکرد و 10 سال خدمات پس از فروش
فلومتر التراسونیک اینزرشن

 

برند جهانی صاها تولید کننده انواع فلومتر التراسونیک  

 

فلومتر التراسونیک چیست؟

فلومتر اولتراسونیک Ultrasonic Flowmeter یک جریان سنج حجمی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا (امواج اولتراسونیک) برای اندازه گیری سرعت و حجم جریان سیالاتی مانند آب، گازها و سایر مایعات استفاده می کند. این دستگاه با اب مقطر یا اشامیدنی کار نمیکند؛ بنابراین برای کاربردهای فاضلاب هر سیال کثیف مبتنی بر آب، کاربردهای دارای افت فشار کم، ایده آل میباشد.

این نوع فلومترها با قیمت های بسیار متفاوتی در دسترس هستند. استفاده و نگهداری از آنها ارزان است. زیرا بر خلاف فلومترهای مکانیکی از قطعات متحرک استفاده نمی کنند. دستگاه های مذکور بر اساس اصول فیزیکی انتشار و انعکاس امواج صوتی در سیال کار می کنند و به دو نوع اصلی فلومتر های زمان گذر یا انتقالی (Transit-Time) و داپلر تقسیم می شوند.

 

فلومتر آلتراسونیک اینزرشن چیست؟

فلومتر اینزرشن التراسونیک Insertion ultrasonic flowmeter نوعی فلومیتر اولتراسونیک است که مستقیماً در داخل لوله نصب می شود. دستگاه مذکور برای اندازه گیری جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرد. اصول اندازه گیری این دستگاه مشابه فلومترهای اولتراسونیک تفاضل زمانی میباشد. تنها تفاوتی که وجود دارد تغییر شکل ترانسدیوسرها بوده و  تبدیل روش نصب به نوع درجی میباشد.

در یک فلومتر التراسونیک اینزرشن، دو حسگر اولتراسونیک در داخل لوله و به صورت مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این سنسورها امواج اولتراسونیک را به سمت هم ارسال مینمایند و سرعت عبور این امواج در جهت جریان سیال و خلاف آن را اندازه‌گیری می‌کنند. تفاوت سرعت امواج در دو جهت، سرعت سیال را مشخص می‌کند. سپس با ضرب کردن سرعت سیال در مساحت سطح مقطع لوله، دبی سیال محاسبه می‌شود.

فرآیند اشکال زدایی و اثر استفاده از دبی سنج آلتراسونیک درج شده تفاوت چندانی با فلومتر کلمپی ندارد، اما روش نصب آن متفاوت است. در فلومترهای کلمپی، مبدل ها در قسمت بیرونی لوله نصب می شوند، در حالی که در فلومترهای اینزرشن، سنسورها مستقیماً در داخل لوله قرار می گیرند.

 

فلومتر التراسونیک اینزرشن 4 سنسوره Insertion Flowmeter برند صاها

فلومتر التراسونیک اینزرشن 4 سنسوره، به صورت دو کانال مجزا عمل نموده و اندازه گیری دو کانال به صورت میانگین محاسبه و اندازه گیری نهایی انجام می گردد. دقت این روش اندازه گیری تا 0.3% افزایش یافته و به عنوان روش اندازه گیری در صنایع مطرح گردیده است.

 

از مزایای آن می توان به عملکرد مجزای هر جفت سنسور اشاره نمود که در صورتی خرابی هر یک جفت سنسورها اندازه گیری مختل نشده و کانال دیگر اندازه گیری می نماید. همچنین عملکرد با باطری لیتیوم برای سایت هایی که هیچ گونه دسترسی به برق وجود ندارد روشی مطلوب می باشد.

 

 فلومتر التراسونیک اینزرشن ایرانی

 

مزایای فلومتر التراسونیک اینزرشن

اگر بخواهیم عمده مزایای عمده فلومتر آلتراسونیک اینزرشن (درجی) را بر شماریم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نصب داخلی و آسان (بدون نیاز به برش لوله)، هزینه کم نصب به دلیل سادگی فرایند، دقت بالا در اندازه‌گیری، عدم انسداد به دلیل عدم وجود قطعات متحرک در داخل لوله و مناسب بودن برای لوله‌های با قطر بزرگ می‌باشد.

  • فلومتر التراسونیک اینزرشن به صورت آنلاین در لوله های تحت فشار نصب می گردد. و این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه استفاده از دستگاه می گردد.
  • دبی سنج آلتراسونیک، مصرف برق پایینی دارد.  
  • اندازه گیری ایمن آب لوله کشی، آب رودخانه، آب دریا و غیره
  • سطح حفاظتی مبدل IP65 است.
  • درجه حفاظت سنسور IP68 – می توان آن را در آب غوطه ور کرد تا کار کند.
  • خروجی جریان ۲۰ ~ ۴ میلی آمپر می باشد.
  • فلومتر اینزرشن تحت شبکه  و توسط  ماژول GPRS کار میکند و انتقال داده از راه دور  و تحت اینترنت می باشد. 

 

معایب فلومتر التراسونیک اینزرشن

از جمله معایب این نوع فلومتر می‌توان به حساسیت به وجود ذرات معلق در سیال (در فلومترهای داپلر)، حساسیت به دمای سیال که نیازمند کالیبره‌سازی است، و محدودیت در اندازه‌گیری دبی سیالات با ویسکوزیته بالا اشاره کرد.

 

کاربردهای فلومتر التراسونیک اینزرشن

کاربرد فلومتر التراسونیک اینزرشن 4 سنسوره شامل صنایع مختلف از جمله صنعت آب و فاضلاب، نفت و گاز، شیمیایی، داروسازی، و غذایی می‌باشد. در انتخاب فلومتر اینزرشن، نیاز به مراقبت از مواردی از قبیل نوع سیال، اندازه لوله، دبی مورد نظر و دقت مورد نظر و همچنین محدودیت بودجه وجود دارد.

 

برخی برندهای معروف فلومتر التراسونیک اینزرشن

تعدادی از برند های معتبر فلومترهای التراسونیک شامل SAHA ،Siemens، ABB، Emerson، Krohne، و Endress+Hauser می‌باشند. در نهایت، فلومتر اینزرشن به عنوان یک ابزار دقیق و قابل اعتماد برای اندازه‌گیری دبی سیالات در صنایع مختلف استفاده می‌شود.شرکت انرژی یکم برند صاها SAHA اولین تولید کننده فلومتر التراسونیک اینزرشن 4 سنسوره در ایران میباشد. جهت خرید محصولات ابزار دقیق با واحد فروش ما در شرکت از طریق شماره تماس 021-25917575 و یا فرم تماس با ما در ارتباط باشد. 

 

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

رنج اندازه گیری​:

1500 DN25mm- DN

سنسور ها :

4 سنسوره

خروجی​:

پالس- جریان 4-20mA

تغذیه :

با باطری داخلی

دقت اندازه گیری:

0/4%

تکرار پذیری:

0/2%

پروتکل ارتباطی :

Modbus RTU

دیتالاگر :

دارای دیتالاگر GSM/GPRS جهت مانیتورینگ تحت وب
کاربردهای محصول

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید