ارتفاع سنج راداری (Radar Level Transmitter) + قیمت👈🏻فروش

ارتفاع سنج راداری یکی از دقیق ترین ابزارهای اندازه گیری ارتفاع هستند که علاوه بر دقت بالا، در شرایطی مانند وجود کف روی سطح سیال، دما و فشار بالا، گرد و غبار و صدا به خوبی عمل می کنند و تحت تاثیر چگالی یا هدایت الکتریکی مواد در مخزن. آنها نمی گیرند
رنج اندازه گیری :
0-30 m
ارتفاع سنج راداری

اصول عملکرد ارتفاع سنج راداری 

  1. ترنسمیتر سطح راداری: ترنسمیتر سطح راداری مشابه ارتفاع سنج التراسونیک، فرستنده های سطح رادار بر اساس زمان رفت و برگشت سیگنال کار می کنند. تفاوت اساسی این دو نوع سطح سنج، استفاده از امواج رادیویی با بازه های زمانی کوتاه و پیوسته است. برای انجام این اندازه گیری ها از امواج رادیویی که امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا در محدوده گیگاهرتز هستند استفاده می شود.
  2. کارایی: در این دستگاه، سنسور پالس های رادیویی تولید می کند و آنها را به مخزن و به سمت مواد مایع یا جامد می فرستد. پس از برخورد به سطح مواد، این امواج منعکس شده و به سنسور باز می گردند. با بررسی فاصله زمانی رفت و برگشت امواج در ناحیه ای که ماده مایع یا جامد وجود ندارد، مقدار دقیق مواد داخل مخزن محاسبه شده و در قالب سیگنال های استاندارد به واحد کنترل ارسال می شود.
  3. عوامل موثر بر قدرت سیگنال: قدرت سیگنال رادار برگشتی باید برای دریافت سنسور کافی باشد. این توان به عواملی مانند سطح ماده، فاصله سنسور از سطح ماده و جهت انعکاس بستگی دارد. اگر سطح مواد متلاطم و متلاطم باشد، سیگنال رادار ممکن است در جهات مختلف و دور از آنتن رادار منعکس شود. همچنین در مخازن طولانی ممکن است بخشی از سیگنال در مسافت طولانی ضعیف شده یا از دست برود.
  4. خواص بازتابی مواد: مواد مختلف خواص بازتابی متفاوتی برای امواج رادار دارند. مواد رسانا تمام انرژی مایکروویو را منعکس می کنند، در حالی که محصولات غیر رسانا بخشی از این انرژی را منعکس می کنند. این ویژگی به ثابت دی الکتریک معروف است. محصولات با انعکاس زیاد مانند آب دارای ثابت دی الکتریک بالا هستند، در حالی که محصولات با ثابت دی الکتریک پایین بازتاب کمتری دارند.
  5. نصب و برنامه های کاربردی: دستگاه ارتفاع سنج راداری در قسمت بالایی مخزن و در فاصله مناسب از دیواره مخزن نصب می شود. آنتن دستگاه امواج را به داخل جرم مایع یا جامد می فرستد. این دستگاه ها به ویژه در شرایط سخت مانند دمای بالا، فشار زیاد و وجود کف روی مایع بسیار کارآمد و کارآمد هستند. در نتیجه فرستنده های سطح راداری با استفاده از فناوری پیشرفته امواج رادیویی، اندازه گیری دقیق سطح مایعات و جامدات در مخازن را فراهم می کنند. این دستگاه ها در محیط های پیچیده صنعتی و شرایط سخت عملکرد عالی دارند و برای اندازه گیری سطح مواد در صنایع مختلف استفاده می شوند.

 

اصول عملکرد ارتفاع سنج راداری

 

 

کاربردهای سطح سنج راداری (Radar Level Transmitter)

ویژگی‌های منحصر به فرد ارتفاع‌ سنج‌ راداری، آن‌ها را در طیف گسترده‌ای از کاربردها به کار گرفته است. اندازه گیری ارتفاع مایعات در مخازن یکی از نیازهای اصلی در صنایع مختلف از جمله آبرسانی و فاضلاب، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد، سیمان، نیروگاه ها، غذایی، دارویی و شیمیایی و غیره  است. برخی از این کاربردها عبارتند از :

  • صنایع نفت و گاز: نظارت بر سطح مخازن ذخیره سازی و اندازه گیری ارتفاع سیالات در خطوط لوله.
  • پتروشیمی: کنترل سطوح مختلف در فرآیندهای پالایشی.
  • آب و فاضلاب: تنظیم و کنترل ارتفاع آب در مخازن و تصفیه خانه ها.
  • صنایع غذایی و دارویی: کنترل دقیق حجم مواد در مخازن و فرآیندهای تولید.

 

قیمت و انواع سطح سنج راداری  

ارتفاع‌سنج یا لول متر ها با توجه به نوع فناوری و کاربرد آنها به دو دسته راداری و هدایت شونده تقسیم می شوند. به طور کلی با توجه به نوع اندازه گیری دو نوع لول سنج نقطه ای و پیوسته وجود دارد. گیج های سطح نقطه ای دارای انواع مقاومت، ظرفیت، شناوری، مغناطیسی، مکانیکی، غشایی، نوری و سطح سنج های پیوسته دارای انواع هیدرواستاتیک، سروموتور، اولتراسونیک، راداری، رادیواکتیو و لیزری می باشند.  برای  اطلاع از قیمت سطح سنج راداری و دریافت مشاوره میتوانید با راههای ارتباطی مذکور در سایت با ما در ارتباط  باشید.

مشخصات محصول

گروه صنعتی صاها

رنج اندازه گیری​:

0-30 m

فرکانس کاری:

26 GHZ

تغذیه :

24Vdc

دقت اندازه گیری:

5mm
کاربردهای محصول

دانلود دیتاشیت محصول

محصولات مرتبط:
درخواست خود را وارد کنید