Search
Close this search box.

فلومتر اندرس هاوزر (مگنتیک+التراسونیک+ورتکس) + سری 50P و 53P

خرید فلوترانسمیتر و فلومتر در قزوین و تهران

SAHA

فلومتر اندرس هاوزر (مگنتیک+التراسونیک+ورتکس) + سری 50P و 53P

فلومتر اندرس هاوزر به طور گسترده در صنایع و پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه ابزار بسیار مهم و حیاتی برای اندازه‌گیری جریان سیالات عبوری و انجام محاسبات غیرمستقیم جهت تعیین جریان‌های ورودی و خروجی در صنایع مختلف به شمار می‌آید.

توضیحات

فلومتر Endress Hauser

اندرس هاوزر (ENDRESS+HAUSER) به عنوان یک برند معتبر و پیشرو در حوزه طراحی و تولید تجهیزات ابزار دقیق است. اندرس یک شرکت بزرگ سوئیسی است که تاریخ تأسیس آن سال 1953 میباشد و فعلاٌ یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات اندازه‌گیری و اتوماسیون صنعتی در جهان مشهور است.

محصولات مختلف تولیدی این شرکت، از جمله فلومترها، انواع ترانسمیترها، سنسورها و کنترلرها  برای اندازه‌گیری جریان سیال، فشار، دما، سطح و تراکم میباشد. این محصولات به دلیل کیفیت بالا، دقت و قابلیت اطمینان شناخته شده‌اند و در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، غذا و نوشیدنی و صنایع فرآوری بهداشتی به کار می‌روند. فلومترهای تولیدی این شرکت در شش مدل به بازار عرضه شده است. اندازه‌گیری شدت جریان در این فلومترها یا دبی‌سنج‌ها به روش‌های متنوعی انجام می‌شود، از این رو مدل‌های گوناگونی از این دستگاه‌ها در دسترس هستند.

برای آشنایی بیشتر با فلومترهای اندرس هاوزر، ابتدا یک معرفی کلی از آن‌ها ارائه می‌دهیم و سپس به معرفی مدل های آن خواهیم پرداخت. شرکت انرژی یکم برند صاها  SAHA به عنوان نماینده فروش فلومتر اندرس هاوزر (ENDRESS+HAUSER) در تهران، تبریز و سایر شهرستان‌ها فعالیت می‌کند. برای خرید فلومتر یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت فلومترهای اندرس هاوزر، با کارشناسان ما در شرکت انرژی یکم، نمایندگی اندرس هاوزر در ایران، تماس بگیرید.

 

فلومتر اندرس هاوزر چیست؟

فلومتر اندرس هاوزر یکی از انواع فلومترها و فلوترانسمیترهایی است که مهندسین صنایع و پالایشگاه‌ها به‌طور گسترده از آن استفاده می‌کنند. فلومتر اندرس هاوزر یک ابزار بسیار مهم و حیاتی برای اندازه‌گیری جریان عبوری سیال و انجام محاسبات غیرمستقیم جهت تعیین جریان‌های ورودی و خروجی در صنایع مختلف است.

 

انواع فلومتر اندرس هاوزر موجود در بازار

برای آشنایی بیشتر با جریان‌سنج‌ های اندرس هاوزر، باید مدل‌های مختلف آن‌ها را بررسی کنیم و بفهمیم که از چه روش‌هایی برای اندازه‌گیری شدت جریان عبوری استفاده می‌کنند. به طور کلی، مدل‌های مختلف این دستگاه‌ها را می‌توان به شکل زیر معرفی کرد:

  • فلومتر کوریولیس اندرس هاوزر Coriolis mass flowmeters
  • فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر  Electromagnetic flowmeters
  • فلومتر التراسونیک اندرس هاوزر Ultrasonic flowmeters
  • فلومتر ورتکس اندرس هاوزر Vortex flowmeters
  • فلومتر اختلاف فشار اندرس هاوزر Differential pressure measurement
  • فلومتر حرارتی اندرس هاوزر Thermal mass flowmeters

 

فلومتر  اندرس هاوزر جرمی کوریولیس Coriolis mass flowmeters

همانگونه که در مطالب قبلی هم ذکر گردیده است؛ فلومترهای جرمی کوریولیس از اصل فیزیکی کوریولیس جهت سنجش جریان استفاده می‌کنند. این اصول بر مبنای اثرات جنبشی در جریان سیال (مایع یا گاز) تحت نیروی چرخشی پایدار هستند. هنگامی که سیال از لوله دبی سنج یا فلومتر عبور می‌کند، فلومتر کوریولیس به طور همزمان میزان جریان جرمی، چگالی، دما و ویسکوزیته (یا دوغاب) را میسنجد.

 

قیمت و فروش فلومتر کوریولیس اندرس هاوزر

 

فلومتر کوریولیس در صنایع گسترده ای از جمله  صنایع شیمیایی، پتروشیمی، نفت و گاز و صنایع غذایی به کار می‌روند. میتوان گفت که فلومتر اندرس هاوزر جرمی کوریولیس، قادر به اندازه گیری اکثر مایعات از جمله مواد تمیزکننده، حلال‌ها، سوخت‌ها، نفت خام، روغن‌های گیاهی، چربی‌های حیوانی، لاتکس، روغن‌های سیلیکونی، الکل، محلول‌های میوه، خمیردندان، سرکه، سس کچاپ، سس مایونز، گازها و گازهای مایع را هستند.

هر فلومتر کوریولیس از دو لوله اندازه گیری تشکیل شده است که توسط یک محرک، نوسان می کند. با عبور جریان از این لوله ها، به دلیل اینرسی، حرکت پیچشی به نوسان اولیه اضافه می شود. دو سنسور در سیستم تغییر نوسان را به عنوان اختلاف فاز ثبت می‌کنند که مستقیماً با سرعت جریان جرمی سیال مرتبط است. بعلاوه، با توجه به فرکانس نوسان لوله ها، می توان چگالی سیال را نیز اندازه گیری کرد. بنابراین فلومترهای کوریولیس قابلیت اندازه گیری دبی جرمی و چگالی سیال را با دقت و اطمینان بالایی دارند.

نام‌های تجاری فلومترهای جرمی کوریولیس اندرس هاوزر  عرضه شده:

  •  Proline Promass Coriolis flowmeter
  • Dosimass Coriolis flowmeter
  • Proline Cubemass Coriolis flowmeter

 

فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر

فلومتر الکترومغناطیسی اندرس بیش از 60 سال است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فلومترها برای تمامی مایعات رسانا مانند آب، اسیدها، قلیاها، دوغاب‌ها و بسیاری دیگر قابل استفاده هستند. کاربردهای معمول شامل نظارت بر مایعات، پر کردن، دوزینگ و اندازه‌گیری دقیق در انتقال مالکیت است. فلومترهای الکترومغناطیسی از فناوری اندازه گیری جریان بر اساس قانون القای الکترومغناطیسی فارادی استفاده می کنند. این نوع فلومترها برای تمامی مایعات رسانا از جمله آب، اسیدها، قلیاها، مخلوط ها و سایر مایعات رسانا مناسب هستند. کاربردهای رایج این دستگاه ها شامل نظارت مایعات، پر کردن، دوز و اندازه گیری دقیق در حین حمل و نقل است.

فلومترهای مغناطیسی اندرس هاوزر با دقت بالایی در اندازه‌گیری جریان سیالات رسانا شناخته می‌شوند.  دقت فلومتر مغناطیسی باعث کاربردهای آنها در پروسه های صنعتی حساس، از جمله در صنایع آب و فاضلاب، شیمیایی و غذایی استفاده شوند. نیز، این جریان سنج ها از سیستم‌های خودکالیبراسیون پیشرفته برخوردارند که دقت مداوم و پایدار را تضمین می‌کنند.

در فلومتر مغناطیسی Electromagnetic flowmeters، اندازه گیری جریان بر اساس قانون القایی فارادی است. هنگامی که یک سیال رسانا از میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط سیم پیچ های دستگاه عبور می کند، ولتاژ الکتریکی القا می شود. شدت این ولتاژ به سرعت جریان سیال بستگی دارد و برای اندازه گیری دبی حجمی سیال استفاده می شود. بنابراین با اندازه گیری ولتاژ القایی می توان دبی سیال را تعیین کرد. فلومترهای الکترومغناطیسی Anders Hauser با نام های تجاری Proline Promag، Dosimag،Picomag و Magphant در دسترس هستند. فلومتر اندرس هاوزر مگنتیک به ویژه در صنایع آب و فاضلاب از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و جزو پرفروش ترین فلومترهای دنیا هستند.

 

خرید فلومتر الکترومغناطیسی اندرس هاوزر

 

فلومتر التراسونیک اندرس هاوزر

فلومترهای اولتراسونیک برای سنجش دبی جریان سیالات (گاز و مایع) استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها با استفاده از امواج التراسونیک، حجم جریان انواع گازها و مایعات را به صورت دقیق، بدون عدم وابستگی به هدایت الکتریکی، فشار، دما یا لزوجت میسنجند.

فلومتر التراسونیک شامل دو سنسور است که در کنار یکدیگر نصب می‌گردند؛ که هر دو می‌توانند به عنوان فرستنده و گیرنده عمل کنند. موج اولتراسونیک از سنسور فرستنده ارسال می‌گردد و زمان رسیدن آن به سنسور گیرنده به عنوان معیاری برای دبی جریان سیال داخل لوله استفاده می‌شود. با توجه به سرعت جریان سیال، زمان سفر موج اولتراسونیک تغییر می‌کند. تحلیل این زمان سفر، امکان اندازه‌گیری دبی جریان سیال را فراهم می‌کند. این روش همچنین امکان اندازه‌گیری دبی جریان بدون تماس با مایع یا گاز داخل لوله را مهیا می‌کند.

فلومتر التراسونیک کلمپی، برای کاربردهایی که به دقت بالایی نیاز دارند، انتخاب می‌شوند. همچنین، سنسورهای فلومتر اولتراسونیک که بر روی دیواره لوله نصب می‌شوند (Clamp-on) امکان اندازه‌گیری موقت یا نصب پس از راه‌اندازی را فراهم می‌کنند. در این روش، سنسورها روی دیواره خارجی لوله قرار می‌گیرند و امواج فراصوتی را از طریق دیواره به داخل مایع یا گاز موجود در لوله ارسال و دریافت می‌کنند تا دبی جریان اندازه‌گیری شود. فلومترهای التراسونیک اندرس هاوزر با نام‌های تجاری Proline Prosonic Flow و Teqwave F – Ultrasonic concentration meter، در دو نوع کلمپی (Clamp-On) و مستقیم (In-Line) در صنایع فرآیندی استفاده می‌شوند.

 

خرید فلومتر التراسونیک اندرس هاوزر

 

فلومتر ورتکس یا گردابی

دستگاه های جریان سنج گردابی جهت سنجش دبی مایعات، گازها و بخار طراحی شده اند. از این تجهیزات اندازه گیری در صنایع مختلف برای اندازه گیری حجم جریان  سیالات (مایعات، گازها و بخار) استفاده می شوند. این دستگاه‌ها در صنایع شیمیایی و پتروشیمی، همچنین در نیروگاه‌ها و سیستم‌های تولید بخار، به کار می‌روند و به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده در مخازن تحت فشار و شرایط خورنده شناخته می‌شوند. این فلومترها قادرند در محدوده دمایی بین ۲۰۰- تا ۴۰۰+ درجه سانتی‌گراد عمل کنند که نشان‌دهنده قابلیت کاربرد وسیع آنها در زمینه‌های مختلف است.

از مزایای مهم روش اندازه گیری گردابی، ساختار ساده و مقاومت بالا در شرایط سخت صنعتی است. همچنین این تجهیزات قادر به اندازه گیری دبی در شرایط فشار و دمای متغیر بوده و به عنوان یک راه حل یکنواخت و قابل اعتماد در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

فلومترهای گرداب Anders Hauser با برند Proline Prowirl و دارای سنسور اندازه گیری دمای داخلی می باشد. به همین دلیل تغییرات چگالی ناشی از تغییرات دما بر دقت اندازه گیری این فلومترها تاثیری ندارد. این ویژگی فلومتر گردابی Proline Prowirl را به گزینه ای عالی برای اندازه گیری بخار تبدیل می کند.

اندازه گیری اختلاف فشار یا فشار تفاضلی

فلومتر اندرس هاوزر اختلاف فشار از سنسورهای فشار پیزوالکتریک بهره می‌برند که در کنار آن‌ها یک غشای ممبران فلزی یا دیافراگم منعطف نیز استفاده شده است. به این ترتیب، دقت بالایی در اندازه‌گیری برای سیالات فرار و شدت جرمی سیال حاصل می‌شود. برخی از مدل‌های این دستگاه‌ها از دیافراگم‌های سیلیکونی بهره می‌برند که می‌تواند به تغییر محدوده شدت جریان عبوری منجر شود. از ویژگی‌های برجسته این فلومترهای اندرس هاوزر، می‌توان به توانایی آن‌ها در عملکرد در محدوده دمایی 70- تا 400 درجه سانتی‌گراد اشاره کرد.

فلومترهای اختلاف فشاری اندرس هاوزر تحت نام‌های Electronic Differential Pressure Deltabar و Differential Pressure Deltabar عرضه و در صنایع مختلف به کار می‌روند.

 

فلومتر جرمی حرارتی

فلومترهای حرارتی اندرس هاوزر جهت سنجش مستقیم جریان جرمی در گازهای صنعتی، گازهای متراکم تحت فشار و سیالات آبی مورد استفاده قرار میگیرد. این دبی سنج ها با دقت بالایی نتایج را گزارش می‌کنند، که برای صنایع مختلفی که در آن‌ها میزان جرم سیال اهمیت دارد، بسیار ارزشمند است.

اصول اندازه‌گیری در این فلومترها بر مبنای انتقال حرارت از منطقه داغ به منطقه سرد استوار است؛ بنابراین، تغییرات حرارتی می‌تواند به عنوان یک معیار موثر برای تعیین شدت جریان عبوری در سیستم عمل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدل‌های مختلف فلومتر اندرس هاوزر  و انتخاب بهترین گزینه، می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

یکی از مزایای فلومترهای جرمی حرارتی، توانایی آن‌ها در ارائه تنظیم تورن‌داون بالا و ایجاد افت فشار کم در هنگام اندازه‌گیری جریان گاز است. این ویژگی‌ها فلومترهای جرمی حرارتی را به جایگزینی مناسب برای روش‌های سنتی اندازه‌گیری جریان گاز تبدیل کرده است. علاوه بر این، به دلیل طراحی قابل نصب، می‌توان از این فلومترها برای اندازه‌گیری جریان گاز در لوله‌های بسیار بزرگ یا کانال‌های مستطیلی نیز بهره برد. فلومتر اندرس هاوزر حرارتی یا جرمی با نام‌های تجاری Proline T-mass Thermal Mass Flowmeter و Flowphant Flow Switch عرضه میشود.